کد خبر : 2380
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

بانوان رایگان غربالگری سرطان سینه می‌شوند / غربالگری ۳ روز در ۳ پارک تهران 

بانوان رایگان غربالگری سرطان سینه می‌شوند / غربالگری ۳ روز در ۳ پارک تهران 
معاون پژوهشی آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: در پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد که همزمان با آغاز ماه اکتبر (ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان) در قالب برنامه‌های آموزشی، ترویجی و غربالگری از ۹ مهر تا ۹ آبان‌ در حال برگزاری است، بانوان مناطق مختلف تهران و برخی استان ها به صورت رایگان غربالگری سرطان سینه می‌شوند.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، به منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص سرطان پستان و کمک به پیشگیری و تشخیص به موقع این بیماری، همه ساله همزمان با ماه اکتبر – ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان- برنامه‏ های متنوع آموزشی، اجتماعی و فرهنگی با هدف اطلاع رسانی به زنان و خانواده ها در خصوص این بیماری سراسر دنیا برگزار ‏شود.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی نیز به عنوان قطب درمان سرطان سینه در کشور که بیش از یک ربع قرن در زمینه پژوهش، آموزش، پیشگیری و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در زمینه تشخیص و درمان سرطان پستان فعالیت دارد، در طول چهار سال گذشته با ابتکار عمل و برگزاری برنامه ‏های متنوع در سطح شهر و جلب حمایت سازمان‏ ها و ارگان‏ های مختلف و نهادهای دولتی و غیردولتی، توانسته است گام موثری در زمینه ارتقاء آگاهی بانوان در این خصوص بردارد.

حال پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد همزمان با آغاز ماه اکتبر (ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان) در قالب برنامه‌های متنوع آموزشی، ترویجی و غربالگری از ۹ مهرماه تا ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

دکتر آسیه الفت بخش معاون پژوهشی آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی امروز یکشنبه در نشست خبری در سخنانی اظهار داشت: پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد با بهره گیری از ظرفیت بزرگ شبکه گسترده جهاددانشگاهی در سراسر کشور و با همکاری تعدادی از سازمان‌های مختلف از جمله هلال احمر جمهوری اسلامی، شهرداری تهران، صدا و سیما، شرکت واحد اتوبوسرانی و تعدادی از شرکت های دارویی و واحدهای تولیدی به مدت سه هفته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه، متاسفانه اطلاع رسانی در خصوص سرطان سینه در جامعه ضعیف است، تست سرطان سینه از سن ۴۰ سالگی به بعد را برای بانوان یک ضرورت دانست.

الفت بخش تصریح کرد: محتوای آموزشی این پویش به شکل ساده و قابل فهم برای عموم جامعه توسط تیمی تخصصی، تولید و در قالب‌های مختلف از جمله برنامه‌های گفت وگو محور رادیو و تلویزیونی، پوستر،‌ موشن گرافیک، بیلبورد، پست‌های اینستاگرامی به مردم ارائه می‌شود.

وی همچنین برنامه هایی از جمله غربالگری رایگان بانوان، آموزش رایگان، انتشار کلیپ های علمی و آموزشی، برگزاری مجامع بزرگ مبارزه با سرطان سینه در پارک ها، گفت و گوی مستقیم با متخصصان بزرگ کشور، مصاحبه، خبر،گزارش، تیزر و البته جشنواره بزرگ بهبود یافتگان سرطان را از جمله برنامه هایی نام برد که در مدت برگزاری این پویش در حال برگزاری است.

الفت بخش اظهار داشت: غربالگری رایگان سرطان سینه بانوان، امسال نیز همچون گذشته در سطح شهر تهران و برخی استان ها برگزار می شود.
به گفته معاون پژوهشی آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، علاقمندان جهت پیوستن به پویش سراسری سرطان معتمد، آگاهی از برنامه‌ها و استفاده از مطالب آموزشی و ترویجی،‌ می‌توانند به وب سایت پژوهشکده سرطان معتمد مراجعه کنند.

دکتر راحله انوری دبیر پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد نیز در این نشست در سخنانی در خصوص برنامه های این پویش گفت: این پویش با همکاری هلال احمر ۱۵ روز برگزار می شود.

وی افزود: اتوبوس آمبولانس های مجهز در میادین و مناطق مختلف پر تردد شهر تهران مستقر شده اند و مردم می توانند از معاینه رایگان متخصصان معتمد و آموزش رایگان کارشناسان ما بهرمند شوند.

دبیر پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد همچنین تصریح کرد: معاینه رایگان بانوان تهرانی همه روز در کلینیک پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی واقع در میدان ونک برای عموم آزاد است و بانوان جهت نوبت دهی می تولنند با شماره ۸۸۶۴۱۳۰۸ تماس بگیرند.

غربالگری ۳ روز در ۳ پارک تهران 

انوری با بیان اینکه با شهرداری ها مناطق مختلف برنامه معاینه رایگان و آموزش رایگان داریم همچنین گفت: سه روز در سه پارک بزرگ تهران شامل پارک های المهدی، خاوران و خیام با همکاری بنیاد ملی نیکوکاری و کنترل سرطان و شبکه ملی تشکل های مردمی این برنامه اجرا می شود و این برنامه همچنین در پارک لاله تهران روز ۱۸ مهر برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: تست رایگان غربالگری سرطان سینه به مدت سه روز در استان گیلان با همکاری قرارگاه جهادی بهشت انجام می شود.

انوری از استان های البرز، ایلام، مرکزی، کردستان و آذربایجان غربی از جمله مناطقی نام برد که مجامع بزرگ آموزشی و معاینه رایگان در ایام پنجمین پویش سراسری پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در آن برگزار می شود.

جشنواره بهبودیافتگان سرطان

دبیر پنجمین پویش سراسری پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی ادامه داد: جشنواره بهبودیافتگان سرطان سینه نیز در آخرین روز این پویش برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه، اطلاعات بیشتر در سایت و شبکه های اجتماعی این پویش بارگزاری شده است، گفت: محتوای علمی پویش نیز به صورت فیلم، پادکست، پوستر و تیزر در شبکه های مجازی و صدا و سیما بارگذاری خواهد شد.

ناوگان اتوبوسرانی حامی پویش سرطان سینه 

به گفته دکتر انوری، ناوگان اتوبوسرانی تهران همچون سال های گذشته با درج پیام های بهداشتی در نمایشگرها و نصب پوستر در تمام اتوبوس ها حامی این پویش سراسری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.