کد خبر : 2405
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

خزعلی: نقش زنان در حفظ محیط‌زیست انکارناپذیر است

خزعلی: نقش زنان در حفظ محیط‌زیست انکارناپذیر است
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان نقش پررنگ و غیرقابل انکاری در محیط‌زیست و اشاعه این فرهنگ میان خانواده و جامعه دارند.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، انسیه خزعلی روز سه شنبه در مراسم سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست افزود: با وجود نقش پررنگ زنان در مقوله حفظ محیط‌زیست اما کمتر به آن پرداخته‌ایم و جامعه تا حدودی از این ظرفیت غافل مانده و کمتر به این سرمایه بزرگ پرداخته است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته سازمان ملل بر تاثیر زنان در تغییر اقلیم و تاثیرپذیری آنان از این پدیده پرداخت، گفت: نکته مهم این است که تغییر اقلیم تاثیر بیشتری بر زنان و کودکان دارد در واقع این قشر به صورت ویژه آسیب پذیری بیشتری دارند.

خزعلی خاطر نشان کرد: باید به این نکته باید توجه شود که زنان در مسئله محیط زیست هم تاثیرگذاری و هم تاثیر پذیری بیشتری دارند؛ بنابراین سرمایه‌گذاری روی آموزش و مهارت‌یابی زنان باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی بیماری ها، انواع سرطان ها و ناباروری ها مسایلی است که یکی از عوامل آن به سلامت محیط‌زیست برمی گردد. در رویدادی که در روز خانواده ترتیب دادیم، ٩ کارگروه دیده شده که یکی مربوط به محیط‌زیست و نقش خانواده است؛ در این کارگروه به نقشی که زنان می‌توانند در توجه به سالم سازی محیط داشته باشند و هم اینکه محیط‌زیست را برای خانواده سالم نگه دارند و هم اینکه تاثیری که خانواده بر محیط‌زیست و برعکس دارد، دیده شده است.

وی اظهار داشت: این رویداد یک سال ادامه دارد و قرار شد با سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهرداری ها و وزارت جهاد کشاورزی همکاری های خوبی داشته باشیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، همکاری بانون در طرح کاشت یک میلیارد نهال را از جمله برنامه های زیست محیطی برشمرد که با مشارکت زنان اجرایی می شود.

به گفته معاون رییس جمهور، همچنین نقش زنان در تفکیک زباله بسیار مهم است؛ تاکنون در برخی مناطق بانوان به صورت خودجوش تا حدودی در این زمینه موفق بوده اند و بخشی از شیرابه های حاصل از زباله را کاهش دادند اما به کار جدی تری در این زمینه نیاز است.

خزعلی برای نمونه به اقدام گروهی از زنان در تهران اشاره کرد که توانستند زباله را به حدود صفر برسانند که البته این اقدامات محدود است و باید توسعه یابد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه باید شاهد به صفر رسیدن زباله باشیم، تصریح کرد: متاسفانه تولید زباله در روستاها زمینه بهره‌وری از ضایعات بیشتر است که باید بتوانیم مانع توسعه این فرهنگ غلط در روستاها باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.