کد خبر : 804
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

افزایش حضور زنان در حکمرانی با تأکید بر توسعه نقش‌پذیری بانوان

افزایش حضور زنان در حکمرانی با تأکید بر توسعه نقش‌پذیری بانوان
مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده بر افزایش حضور زنان در حکمرانی با توجه بر توسعه نقش‌پذیری بانوان تاکید کرد.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، خدیجه کریمی، مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: دوره آموزشی زنان و حکمرانی سعی دارد به تبیین جایگاه زنان در حکمرانی با تأکید بر توسعه نقش‌پذیری زنان در این فرایند و همچنین حکمرانی در خصوص مسائل ویژه زنان بپردازد، به نحوی که زنان خود با آسیب‌شناسی نقاط ضعف، کمبودها و چالش‌های حوزه زنان در جامعه داخلی و نیز جامعه بین‌المللی به مدیریت مسائل این حوزه بپردازند.

وی افزود: این دوره گام دوم توانمندسازی فعالان در عرصه بین‌المللی حوزه زنان و خانواده در دولت سیزدهم است و به منظور تداوم توانمندسازی زنان برای ایفای نقش‌های چندجانبه‌گرا به منظور آگاه‌سازی بدنه جامعه مدنی نسبت به توانمندی‌های اجتماعی زنان انجام می‌شود.

کریمی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها فقدان ایده دقیق حکمرانی مبتنی بر رویکرد انقلاب اسلامی به زن در موضوعات مختلف است. الگوی سوم زن که منبعث از رویکرد انقلاب اسلامی است، وارد عرصه سیاست‌گذاری ما نشده است. به همین دلیل با بی‌ثباتی و تغییر در سیاست‌گذاری در دولت‌های مختلف مواجهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.