کد خبر : 926
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

ضرورت توجه به شاخصه‌های اثرگذاری زنان در جامعه

ضرورت توجه به شاخصه‌های اثرگذاری زنان در جامعه
محقق حوزه زنان و خانواده گفت: اگر قدرت عاطفه زن در جامعه بروز و ظهور داده شود، می­‌تواند برای جریان­‌سازی دین و موضوعات مربوط به عفاف و حجاب مؤثر واقع شود.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، رضیه کشتکار، محقق حوزه زنان و خانواده به بحث مشارکت زنان در دفاع از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بانوان برای تأثیرگذاری در جامعه باید چند شاخصه را مد نظر داشته باشند. نخست اینکه نه شرقی باشد و نه غربی، مردوار نباشد، با روحیه جهاد و شهادت عجین باشد و شاخصه اصلی آن بی‌­بدیل بودن نقش اجتماعی زن است.

او در ادامه به موضوع فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت منزلت زن در تکوین اشاره کرد و گفت: وقتی می­‌گوییم زن مخلوق مرکب است، باید لوازم مرکب بودن را عنوان کنیم.

کشتکار یادآوری کرد: زن مسلمان محجبه با خصوصیت عاطفی بودن، کمبودی که در اقتدار دارد را جبران می‌کند. در اصل خلقت هم وجود زن و هم مرد لازم بوده است.

او ادامه داد: اگر انسان را در ارتباط با خدا، انسان و طبیعت تعریف کنیم وقتی نوع نگاه الهی باشد ارتباط با خدا محوریت پیدا می­‌کند، بعد ارتباط با انسان و بعد ارتباط با طبیعت است. در نظام مادی، اصل ارتباط با طبیعت است. اما وقتی ارتباط الهی باشد، زن در سایه حجاب به آرامش می‌رسد و احتیاج به ظلم و تجاوز ندارد، بنابراین ظلم و تجاوز در نظام الهی وجود ندارد.

محقق و پژوهشگر حوزه زنان تصریح کرد: امام خمینی(ره) تعریف دینداری را از فردی به قدرت حاکمیتی و تمدنی ارتقا دادند؛ یعنی در بحث تکامل تاریخی ما با سه نظام کفر، نفاق و ایمان مواجه هستیم.

کشتکار با بیان اینکه وقتی بحث تاریخ را مطرح می­‌کنیم که در درگیری با نفاق و در فضای عینی قرارداریم و می‌خواهیم فشار این نگاه را تحمل کنیم، گفت: سرپرستی نظام ایمان در تاریخ با پیامبر(ص) در بحث اقتدار با حضرت علی(ع) و در بعد عاطفی با حضرت زهرا(س) است. باید تتبع تاریخی انجام دهیم. نظام غربی با جنسیت زن ورود پیدا کرده و با عاطفه ورود پیدا نکرده است.

او تصریح کرد: اگر قدرت عاطفه زن در جامعه بروز و ظهور داده شود، می­‌تواند برای جریان­‌سازی دین و موضوعات مربوط به عفاف و حجاب مؤثر واقع شود. به این ترتیب خود زنان عامل و ترویج‌کننده حجاب در جامعه خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.