کد خبر : 1140
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

حل بحران جمعیت بیشتر از قانون، نیازمند فرهنگ سازی است

حل بحران جمعیت بیشتر از قانون، نیازمند فرهنگ سازی است
معاون بررسی‌های راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:: ما پیگیری‌های لازم را در حوزه اجرای «قانون جوانی جمعیت» انجام می‌دهیم، اما بیشتر باید از نظر فرهنگی روی خانواده‌ها کار کرد.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، معصومه فلاحیان معاون بررسی‌های راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری درخصوص روند فرزندآوری و بحران جمعیت در کشور گفت: مسئولیت اصلی برگزاری جلسات و پیگیری‌های این امور با ستاد ملی جمعیت شناخته شده، اما معاونت زنان ریاست جمهوری نیز پیرو وظایف ذاتی خود با ستاد ملی جمعیت همکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه کلیه پیگیری‌های مصوبات «قانون جوانی جمعیت» با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بود افزود: ما پیگیری‌های لازم را در حوزه اجرای این قانون انجام می‌دهیم، اما به نظر می‌رسد که بیشتر باید از نظر فرهنگی روی خانواده‌ها کار کرد.

این مقام مسئول اهدای زمین به خانواده‌هایی که چهارقلو دارند، کاهش ساعت اداری مادران شاغل، ۹ ماه مرخصی زایمان و امکان دورکاری را از جمله تسهیلات کمک کننده برشمرد و متذکر شد: مادران و دختران جوان باید به ریشه و ذات خود برگردند و حس و حال خوب مادری خود را تجربه کنند.

فلاحیان از تلاش معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای تعبیه اتاق استراحت مادر و کودک در مراکز اداری گفت و اظهار کرد: وظایف دولت‌ها در همه کشور‌های دنیا کامل مشخص است، اما صرف یک قانون کفایت نمی‌کند و در قدم نخست باید تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم را متوجه این نیاز کنیم.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری متذکر شد: خوشبختانه انجمن‌های مردم نهاد متعدد به این حوزه ورود کردند و ضمن شناسایی علل سقط جنین، برای هر یک از آن‌ها راهکار نیز ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ مردم ایران قدمت بسیار بالا و اصالت کاملی دارد افزود: اتصال ما به فضای مجازی و ورود فرهنگ‌های بیگانه به جامعه ایرانی، بخشی از مردم ما را درگیر کرده و دلیلش هم این است که خیلی از مردم درمورد مصون ماندن از آسیب‌ها در این دهکده جهانی، آموزش کامل ندیدند.

فلاحیان در رادیو گفتگو تأکید کرد: ما باید برای مردم تبیین کنیم که فرهنگ ما بسیار غنی و اصیل است و به جای اینکه آموزنده فرهنگ کشور‌های مختلف دنیا باشیم فرهنگ خودمان را صادر کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.