کد خبر : 1259
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

خشونت علیه زنان در غرب محصول بی‌بندوباری و بی‌حجابی

خشونت علیه زنان در غرب محصول بی‌بندوباری و بی‌حجابی
كارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز غرب یكی از پرخشونت‌ترین جوامع علیه زنان هستند كه بخش زیادی از این رهاورد محصول بی‌بندوباری و بی‌حجابی در این كشورها است.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، مجتبی شجاعی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در فرهنگ غربی همه هویت و هستی زن در دیده‌شدن خلاصه می‌شود، گفت: در غرب جنبش‌های فمینیستی و اومانیستی و همچنین لیبرالیسم با شعار حمایت از حقوق زنان راه افتادند که نه‌تنها زنان غربی را به جایگاه واقعی خود نرسانده است، بلکه تا حد زیادی از ارزش‌های وجودی و انسانی زنان هم کاسته است.

وی با اشاره به ادعاهای حقوق بشر غربی‌ها به‌ویژه در حوزه زنان بیان کرد: امروز غرب یکی از پرخشونت‌ترین جوامع علیه زنان هستند که بخش زیادی از این رهاورد محصول بی‌بندوباری و بی‌حجابی در این کشورها است.

این کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از سیاست‌های غلط حاکمان و دولتمردان غربی نسبت به زنان گفت و اظهار کرد: متأسفانه پرداخت شتاب‌زده و یک سویه به برخی از ارزش‌های از دست‌ رفته زنان در غرب که عمدتاً در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی است، موجب شده است خیلی از ارزش‌های کلیدی زنان به‌عنوان مادر و همسر از بین رفته است و دچار غفلت شده است.

وی اشاره کرد: در نظام سرمایه‌داری که ارزش‌های غربی بر پایه آن بنا نهاده شده است، زن به‌عنوان ابزار توسعه اقتصادی و جذب سرمایه دیده می‌شود و فروپاشی نهاد خانواده در کنار ازدواج‌های غیررسمی و نامشروع و همچنین طلاق گسترده موید همین مسئله است. در حقیقت نقش خانواده در غرب به‌عنوان پایگاه مطمئن برای آرامش روحی و روانی از بین رفته است.

شجاعی به عدم توجه به نقش اصلی، محوری و معنوی خانواده در غرب اشاره و تصریح کرد: این مسئله سبب شده است زنان در غرب نقش مردانه‌تری داشته باشند و صلب وظیفه زن را در حوزه مدیریت خانواده به‌وضوح مشاهده می‌کنیم. ناهنجاری‌های زیادی در غرب توسط رسانه‌های مختلف در تمام سطوح گسترده شده است و همین عامل موجب ضربه به خانواده شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی از ادعای تساوی حقوق زن و مرد در غرب گفت و بیان کرد: این ادعا در حالی مطرح می‌شود که زن در جایگاه منحصربه‌فرد خانواده که در جایگاه اصلی آن است، نادیده گرفته شده است. این مسئله ناشی از دیدگاه سودگرایانه و سرمایه‌داری غرب به زن است و عمده قوانین حقوقی مرتبط با زنان با همین هدف وضع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.