کد خبر : 1304
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

دستورالعمل تامین امنیت مردم در زمان بروز بحران

دستورالعمل تامین امنیت مردم در زمان بروز بحران
وزیر کشور از تصویب دستورالعمل مربوط به تامین امنیت مردم در زمان وقوع حوادث طبیعی خبر داد و گفت: یکی از مسایل مهم در شرایط بحرانی، حفظ مال و جان مردم و انتظام امور است.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، «احمد وحیدی»، وزیر کشور روز یکشنبه در حاشیه نخستن جلسه «ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران» در سال جاری که با حضور «محمدحسن نامی» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد، به تشریح محورهای این نشست پرداخت.

وی پیگیری ایمنی‌سازه‌ها و امنیت مردم در زمان بروز بحران را یکی از محورهای این نشست عنوان کرد و گفت:‌ در این جلسه ارزیابی ایمنی سازه‌ها از منظر ناپایداری، حریق، فرونشست و فروریزش مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور اضافه کرد: براساس قانون در بررسی ایمنی سازه ها، با اولویت کلانشهرها و ساختمانهای مهم و بلندمرتبه است و لازم است که دستگاه‌های ذیربط با سرعت و فعالیت بیشتری کار را پیش ببرند. ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته است ولی نیازمند بررسی نهایی است.

وحیدی تامین نیازهای انتظامی امنیتی مردم در شرایط بحرانی را موضوع دیگر جلسه امروز عنوان کرد و افزود: در شرایط بحرانی با چند پدیده مواجهیم که شامل حفظ مال و جان مردم است. همچنین انتظام امور نیز باید حفظ شود.

وی اظهار داشت: در این زمینه دستورالعملی تهیه شده بود که با انجام اصلاحاتی به تصویب رسید.

کمک ۳۰ میلیون تومانی صندوق حوادث طبیعی به آسیب‌دیدگان

وزیر کشور ادامه داد: موضوع سوم جلسه امروز در مورد صندوق حوادث طبیعی بود. این صندوق طبق قانون باید بتواند از لحاظ بیمه به ساختمان‌هایی که دچار حادثه شده‌اند، کمک کند.

وحیدی با یادآوری اینکه منابع این صندوق از محل کمک دولت و نیز پرداختی مردم از طریق قبوض برق تامین می شود، گفت: این صندوق در برخی از حوزه‌ها ورود کرده که عملکرد آن مورد ارزیابی قرار گرفت و بنا شد برای ارائه خدمات بیشتر، مصوبات جدیدی تصویب شود.

وی درباره انتقال این صندوق از تحت نظارت وزارت اقتصاد به وزارت کشور گفت: این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده ولی آن را پیگیری می‌کنیم.

وزیر کشور درباره میزان کمک صندوق به هر آسیب‌دیده در بحران‌ها، بیان داشت: مبلغ کمک‌های صندوق سالانه در هیأت دولت مصوب می‌شود؛ فعلا مبلغ کمک ۳۰ میلیون تومان است. اگر هیات امنای صندوق پیشنهاداتی را برای افزایش این مبلغ مطرح کنند، آن را در هیأت دولت بررسی می‌کنیم.

دولت پیگیر حل مشکلات سیستان و بلوچستان

وحیدی درباره تامین آب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کارهای خوبی برای برطرف کردن موقت مشکل انجام شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات حفر سه چاه ژرف و انتقال آب به آن بود و حتی به برخی چاه‌های قابل استفاده منطقه هم آب انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه موضوع آب سیستان از موضوعات جدی در دستور کار دولت است، افزود: پیگیری این مساله یک موضوع درجه یک است و دولت تمام تلاش خود را به کار بسته و منابع مالی را پیش‌بینی کرده است.

وزیر کشور در عین حال به تعهدات مسئولان افغانستان برای تامین حقابه هیرمند اشاره کرد و گفت: در طی سال های گذشته که حاکمان افغانستان به تعهدات خود عمل نکردند، از ورود ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب به خاک ایران جلوگیری شد و مردم دچار مشکل شدند.

وحیدی گردوغبار را مشکل دیگر این استان دانست و یادآور شد که پیگیری این موضوع در منطقه و ستاد بحران در دستور کار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.