کد خبر : 1489
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

امام جمعه اهواز: حجاب یکی از اصلی‌ترین پیام‌های قیام عاشوراست

امام جمعه اهواز: حجاب یکی از اصلی‌ترین پیام‌های قیام عاشوراست
امام جمعه اهواز حجاب را یکی از اصلی‌ترین پیام‌های قیام عاشورا برشمرد و گفت: همانگونه که در روایت‌ها شنیده‌ایم، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان کاروان عاشورا حفظ حجاب بوده است.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) با گرامیداشت عاشورای حسینی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت به عنوان پیام اصلی نماز ظهر عاشورا اظهار کرد: نماز اول وقت توصیه همه انبیا و اوصیاست و جلوه عینی آن را در نماز ظهر عاشورا مشاهده کردیم.

وی بر ضرورت غربالگری مسلمانان برای فراهم شدن زمینه ظهور امام زمان(عج) تاکید کرد و گفت: با اصلاح رفتار برگرفته از قیام عاشورا و در نظر گرفتن اسلام واقعی می‌توان زمینه ظهور، حضرت بقیت‌الله(عج) را فراهم کرد.

امام جمعه اهواز حجاب را یکی از اصلی‌ترین پیام‌های قیام عاشورا برشمرد و تصریح کرد: همانگونه که در روایت‌ها شنیده‌ایم، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان کاروان عاشورا حفظ حجاب بوده که باید در این زمینه ما با عمل به امر به معروف و نهی از منکر با بی‌حجابی مقابله کنیم.

وی تهیه بسته جامع فرهنگی و عملی در زمینه عفاف و حجاب ضروری دانست و تاکید کرد: امروز برای حفظ اسلام تکلیف ما مقابله با بی‌حجابی است و باید برای حفظ امنیت بانوان با توطئه‌های دشمن مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به هزینه دشمن برای برنامه‌ریزی و اجرای بی‌حجابی در کشور اشاره کرد و گفت: دادگستری، نیروی انتظامی و مردم باید با استمرار در امر به معروف و نهی از منکر برای مقابله با بی‌حجابی اقدام جدی داشته باشند.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه تصریح کرد: همچنین مساجد برای جلوگیری از بی‌حجابی برنامه‌ریزی کنند و در این زمینه ساماندهی شوند.

موسوی‌فرد در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با توصیه جوانان به امر مهم ازدواج خاطرنشان کرد: با اعتماد به خدا و آسان گرفتن ازدواج با جوانان مؤمن از سوی والدین باید زمینه ازدواج آنان را فراهم کرد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: پدران و مادران با رسم و رسومات دست و پاگیر مانع ازدواج جوانان نشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.