کد خبر : 2226
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

۷۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان خراسان‌شمالی دریافت کردند

۷۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان خراسان‌شمالی دریافت کردند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار حدود ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال اخیر به کارآفرینی بانوان استان تعلق گرفته است.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، ظهر امروز زهرا معینی یکتا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: بر اساس آخرین آمار حدود ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال اخیر به کارآفرینی بانوان استان تعلق گرفته است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت مشاغل خانگی در حوزه بانوان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: از ابتدای امسال تاکنون پرداخت‌ تسهیلات در حوزه بانوان رشد خوبی داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی از عقد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با هدف کارآفرینی اجتماعی و در جهت توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار استان خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در این طرح برای ۴۷ نفر از بانوان در ۵ حوزه خیاطی، فروشندگی، پرورش دام سبک، آشپزی و فرش دستباف ایجاد اشتغال شد.

معینی یکتا ادامه داد: همچنین با پیگیری و عقد تفاهم‌نامه با معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مبلغ ده میلیارد ریال برای تهیه لوازم مصرفی به کارآفرینان جهت اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال جهت توانمندسازی بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان، عنوان کرد: در این راستا با پیگیری‌های انجام شده با همکاری صندوق کارآفرینی امید به ۲۰ نفر از بانوان استان تسهیلات پرداخت شد.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین بانوان سرپرست خانوار کارآفرین دارای مشکل تضامین بانکی به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار جهت رفع مشکل و دریافت وام خود اشتغالی معرفی شدند.

وی به اختصاص وام‌های خوداشتغالی جهت خرید تاکسی برای بانوان استان نیز اشاره کرد و گفت: به منظور توانمندسازی بانوان اقدامات لازم انجام شده و این افراد برای دریافت تسهیلات خرید تاکسی به کمیته امداد معرفی می‌شوند که سهمیه استان ۶۵ نفراست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به برخی از مهمترین اقدامات ارزشمند در حوزه بانوان در استان با همکاری سایر دستگاه‌ها، اظهارداشت: افتتاح مرکز سطح سه درمان ناباروری در بیمارستان بنت الهدی بجنورد، جانمایی و کلنگ‌زنی مجتمع ورزشی چند منظوره اختصاصی بانوان در شهرک گلستان، تخصیص اعتبار برای تجهیز پارک‌های بانوان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های بجنورد، مانه، شیروان و اسفراین و برگزاری کنگره زنان تاثیر گذار استان، برگزاری رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت برخی از این اقدامات انجام شده هستند.

وی به کلنگ‌زنی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در مرحله اول با ده غرفه و در ۱۰۰ متر مربع در شهربازی مرکز استان وارد مرحله اجرایی شده است و ساختمان آن تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که قدم مثبتی در زمینه ایجاد اشتغال بانوان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.