کد خبر : 2326
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

تصویر مخدوش از زن ایرانی در رسانه‌های غربی

تصویر مخدوش از زن ایرانی در رسانه‌های غربی
یک فعال رسانه‌ای از کویت با اشاره به تصویر مخدوش از زن ایرانی در رسانه های غربی گفت: حجاب فرهیختگی عقلایی یک دین و فرهنگ را به نمایش می‌گذارد.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، امل آمالا فعال رسانه‌ای از کویت در حاشیه جشنواره رسانه خورشید اظهار داشت: رسانه نقش بسیار پررنگی در افکار عمومی دارد و متأسفانه تصویری که از زن ایرانی در رسانه‌های غربی مخابره شده تصویر مخدوشی است و رسانه‌های غرب بسیاری از حقایق را نشان نمی‌دهند.

وی افزود: تصویری که از زن ایرانی در دنیا در حال نشان دادن است زنی بوده که بسیار تحت فشار است و زن به هیچ عنوان حق تحصیل ندارد و به شدت از سوی مردان مورد ظلم قرار گرفته است.

این فعال رسانه‌ای بیان داشت: بر اساس آنچه در این مدت که من در ایران بوده‌ام و مشاهده و بررسی کردم این تصویر سازی‌ها هیچ واقعیتی ندارد.

آمالا با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه خورشید بیان داشت: بانوان بین المللی که در این جشنواره مشارکت داشتند هر کدام از کشورهای مختلف دارای جایگاه اجتماعی ویژه بوده و روابط با آنها بر اساس شخصیت انسانی و احترام بود.

این فعال رسانه‌ای بیان داشت: ایران دارای فرهنگی غنی و مردمان خوب و بانوانی توانمند است و من کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتم.

مجری تلویزیون اهل کویت خاطر نشان کرد: حجاب به نظرم یک موضوع فرهنگی است و فرهیختگی عقلایی یک دین و فرهنگ را به نمایش می‌گذارد.

گفتنی است، هشتم مهرماه امسال حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه‌ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید در مشهد گرد هم آمدند.

نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» به‌یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه‌ریزی شده است که به‌دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۱۱ مه ۲۰۲۲ ۳ آوریل ۱۹۷۱) خبرنگاری فلسطینی بود که به‌مدت ۲۵ سال در شبکه عربی‌زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مه ۲۰۲۲ در حالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به‌دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.