کد خبر : 2365
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

تلاش دولت برای کاهش هزینه‌های ساخت مسکن

تلاش دولت برای کاهش هزینه‌های ساخت مسکن
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت در این زمینه تا کنون ۵۰ هزار هکتار زمین رایگان را برای طرح نهضت ملی مسکن تامین کرده و همچنین به ۴۰۰ هزار متقاضی، زمین واگذار کرده است.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت، از تلاش دولت برای کاهش هزینه‌های ساخت مسکن گفت و اینکه دولت با صفر کردن هزینه تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن توانسته است گام بزرگی در این راه بر دارد.

به گفته نوروزی از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۵۰ هزار هکتار زمین تامین شده و همچنین به ۴۰۰ هزار متقاضی، زمین واگذار شده است.

در این نشست همچنین رئیس کانون انبوه سازان با خطاب قرار دادن وزارت اقتصاد و دارایی در افزایش قیمت فولاد، این پرسش را مطرح کرد که چرا دولت خطرپذیری تولید مسکن را کاهش نمی‌دهد؟
پورحاجت ساز و کار بورس را برای عرضه برخی مصلح ساختمانی از جمله سیمان نامناسب دانست و گفت: در بخش ساخت و ساز شهری یا در بخش حمایتی و تکلیفی دولت، بایستی میان ساخت و ساز شهری و دولتی تفاوت باشد، اما در سازمان بورس چنین ابزاری وجود ندارد و این ساز و کار‌ها انجام نشده است.

داوود خطیبی، عضو انجمن بتن ایران هم در این نشست بر خروج سیمان و فولاد از بورس کالا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های داخلی دانش فنی لازم را برای سازه‌های پیش ساخته در اختیار دارند که نیاز است از توان داخلی نهایت استفاده برده شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.