کد خبر : 2347
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

رئیسی در دیدار شرکت‌کنندگان جشنواره خورشید:؛

روایت‌گری باید دقیق، آگاهی‌بخش و به موقع باشد / نگاه جمهوری اسلامی به زن نگاه سوم و مترقی است

روایت‌گری باید دقیق، آگاهی‌بخش و به موقع باشد / نگاه جمهوری اسلامی به زن نگاه سوم و مترقی است
رئیس جمهور تاکید کرد: در جنگ روایت‌ها، روایت دقیقِ آگاهی‌بخش و به موقع که ادراک را درست شکل دهد به ویژه در نسل جوان بسیار اهمیت دارد.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دیدار با شرکت کنندگان در جشنواره رسانه‌ای خورشید گفت: به ما تاکید شده است که در زندگی باید از پیامبر پیروی کنیم.

وی افزود: انسان‌ها به دنبال الگو هستند و بهترین الگو برای چگونه زیستن، زندگی پیامبر است.

رئیس جمهور تاکید کرد: از جلوه‌های زندگی پیامبر توجه به زن و حقوق زن است تا جایی که خداوند متعال، زنی مانند حضرت زهرا را کوثر و به عنوان جلوه همه خوبی‌ها معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر یک اصل مهم است، گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای بوده است. در پیروزی انقلاب، در ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان، در دفاع مقدس و در سازندگی و در میادین ورزشی نقشی که ایفا کردند نقش زنان نقش بسیار ارزشمندی است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران معتقد است که استفاده غرب از زنان استفاده ابزاری است اما آنچنان که خداوند برای مردها ظرفیت در نظر گرفته است برای زنان هم این ظرفیت وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: برخلاف جوامع غربی که نگاه ابزاری به زن دارند یا برخی تفکرات واپس‌گرا که معتقدند زن باید در خانه بماند نگاه به جمهوری اسلامی به زن نگاه سوم و مترقی است زیرا زن می‌تواند منشأ آثار بسیاری در جامعه سازی شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به نگاه غربی‌ها به موضوع زن گفت: غربی‌ها زن و حقوق زن را به عنوان یک ابزار برای فشار به کشورهای مستقل مورد استفاده قرار می‌دهند، در حالی که حقیقتاً آنها به دنبال حقوق زن و حقوق بشر نیستند.

وی گفت: امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و غربی‌ها در جایگاه متهم؛ آنها باید پاسخ دهند که چگونه حقوق انسان‌ها را ضایع می‌کنند.

وی ادامه داد: یک طومار بلندی از نقض حقوق زن و انسان‌ها در میان غربی‌ها وجود دارد، از جمله آن ۷۰ سال ظلمی که به فلسطینی‌ها شده است و ۲۰ سال ظلمی که آمریکایی‌ها در افغانستان انجام دادند، به گونه‌ای که ۳۵ هزار کودک معلول در افغانستان وجود دارد.

رئیسی افزود: جز جنگ و خونریزی و ویرانی ثمره‌ای از حضور آمریکایی‌ها در افغانستان وجود ندارد.

رئیس قوه اجرایی کشور بیان داشت: ممکن است شما بگویید که غربی‌ها دارای رسانه‌های فراگیری هستند و صدای بلندی دارند اما ما معتقدیم رسانه‌های مستقل و شما خبرنگاران می‌توانید در روشنگری نقش بسیار مهمی داشته باشید. موضوعی که می‌تواند با هم افزایی و همراهی شما خبرنگاران محقق شود و صداهای بلندی در جهان اتفاق بیفتد لذا شما خودتان را و رسانه‌های مستقل را دست کم نگیرید.

رئیس جمهور ادامه داد: دستگاه‌های خبری غربی و هژمونی رسانه‌های غربی می‌خواهند اینگونه جلوه دهد که آنها درست می‌گویند در حالی که لازم است شما برای آگاهی بخشی و امید آفرینی در جاهای مختلف فعالیت کنید و روایات درست و صحیح اثربخش و روشنگر را به مردم ارائه کنید.

وی تاکید کرد: در جنگ روایت‌ها، روایت دقیقِ آگاهی‌بخش و به موقع که ادراک را درست شکل دهد به ویژه در نسل جوان بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه از بانوی خبرنگار فلسطینی که برای انتشار خبر کشتار و جنایت صهیونیست‌ها در خون خود غلتید حمایت می‌کنیم، گفت: غربی‌ها جلوی چشم جهانیان قرارداد می‌نویسند و آن‌را نقض می‌کنند.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: همگرایی و همکاری شما خبرنگاران در امیدآفرینی و برای بیان جنایت‌های بسیاری که امروز در کشورهای آمریکایی و غربی مرتکب می‌شوند بسیار مهم است.

وی ادامه داد: غربی‌ها جنایت می‌کنند و تازه نامش را آزادی بیان و حقوق انسان می‌گذارند.آنها به مقدس‌ترین کتاب ما که قرآن است توهین می‌کنند که این علیه آزادی بیان و حقوق انسان است.

رئیسی بیان کرد: آنها به همه اعتقادات باورهای بشریت و کتب آسمانی توهین می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به خبرنگاران خارجی حاضر در این همایش گفت: آنچه که در جای جای عالم اتفاق می‌افتد را مشاهده می‌کنید و این وظیفه و رسالت شما و رسانه‌های مستقل شما و همه ما را سنگین‌تر می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: رسالت صحیح آن است که روایت صحیح را به مردم منتقل کنیم و راویان مزدور و روایت‌های ناصحیح را کنار بگذاریم و نگذاریم که آنها ادراک غلط را در ذهن مردم شکل دهند.

وی تاکید کرد: باید مردم قدرت تحلیل پیدا کنند. پیامبر اسلام (ص) آمد و همینطور امام صادق (ع) و بزرگان دین ما آمدند تا مردم را به تعقل و فکر و اندیشه ورزی دعوت کنند.

رئیس جمهور گفت: بزرگان دینی ما همواره می‌خواستند که مردم فکر کنند در حالی که در جوامع غربی اندیشه آزاد را نمی‌خواهند بلکه اندیشه‌ای را می‌خواهند که تحت تأثیر خودشان باشد و مستقل نباشد.

رئیس جمهور ادامه داد: غرب با کمک رسانه‌های خود به دنبال آن است که اخبار ساختگی و اتهام‌هایش را به جوامع بشری تحمیل کند. در حالی که بیان و قلم اصحاب رسانه نقش مهمی دارد برای آنکه واقعیات را به جامعه بشری منتقل کند این چیزی است که آمریکایی‌ها و مغرب زمین آن را نمی‌خواهند زیرا آنان ادامه سلطه‌گری خود را در جهل مردم می‌دانند.

وی افزود: غربی‌ها می‌خواهند جوامع بشری در مقابل تعقل جهل داشته باشند و و دانشجویان و دانشگاهیان و مردم دارای قدرت تحلیل نباشند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: آنچه که شهدای ما خواستند این بود که مردم قدرت تحلیلشان افزایش یابد و سره را از ناسره تشخیص دهند. حق را از باطل تشخیص دهند و طرفدار واقعی حقوق انسان را از ناقض حقوق بشر متمایز کنند.

رئیس قوه اجرایی کشور با اشاره به موضوع فلسطین اشغالی گفت: شما ببینید با حمایت غربی‌ها چقدر قرارداد در خصوص فلسطین به امضا رسید و دشمنان و اشغالگران همه آنها را نقض کردند و همه این نقض پیمان‌ها و میثاق شکنی‌ها در جلوی چشم آمریکایی‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به جنگ روایت‌ها افزود: در جنگ روایت‌ها باید تلاش کرد تا آن روایت دقیق و آگاهی بخشی به موقع را داشته باشیم تا ادراک درست در میان مردم و نسل جوان شکل گیرد، لذا روایتگری دقیق از حوادث بسیار مهم است که لازم است از حوادث مختلف جهان انجام شود.

رئیسی تاکید کرد: ما از آن خانم خبرنگاری که در فلسطین برای روایت کشتار صهیونیست‌ها در خون خود غلطید از او حمایت می‌کنیم. از آن خانمی که در آلمان برای حفظ حجاب و ارزش‌های خودش در خود جلسه دادگاه به خاک و خون کشیده شد، از او حمایت می‌کنیم. همچنین ما از خانم آگاهی بخشی که در رسانه قلم می‌زند حمایت می‌کنیم و امروز باید از همه خانم‌هایی که در عرصه‌های مختلف از جمله در رسانه‌ها فعالیت می‌کنند، حمایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: آنچه که بنیانگذار انقلاب ما و همین‌طور رهبری انقلاب به ما یاد دادند این است که اندیشه‌های آزاد و مستقل می‌تواند تأثیرگذار باشد.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: هر چند امکان کامل شنیدن همه سخنانتان برایم فراهم نشد اما همین مقدار را هم مغتنم می دانم و امیدوار شدم که این نشست منشأ برکاتی برای خبررسانی صحیح و مستقل است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.