کد خبر : 2344
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

نقش بانوان در دفاع مقدس بازگو شود

نقش بانوان در دفاع مقدس بازگو شود
مسئول امور بانوان حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: زنان نقش بسزایی در دفاع مقدس داشتند و از اسلام و کشور دفاع کردند.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، لیلا سپهری پیش از ظهر دوشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانه الرسول ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ مورد تعدی و تجاوز رژیم بعث عراق قرار گرفت و مردم با شور و شعور حسینی از مرزها و فرهنگ خود دفاع کردند و دست دشمنان را قطع کردند.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی جزو استان‌هایی است که در جنگ تحمیلی بیشترین شهید را داد و البته این استان قبل از جنگ تحمیلی درگیر جنگ با تروریست‌ها و تجزیه طلب‌ها بود و ۴۳ هزار شهید در استان به شهادت رسیدند.

مسئول امور بانوان حفظ و نشر ثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهار کرد: زنان نقش بسزایی در دفاع مقدس داشتند و از اسلام و کشور دفاع کردند. بسیاری از بانوان این استان به دست کوموله و دمکرات که امروز خودشان را طرفدار دروغین زنان معرفی می‌کنند، به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: جریان‌های تروریسیت و تجزیه طلب در آذربایجان غربی شبانه به منازل حمله می‌کردند و زنان و کودکان را قتل عام می‌کردند و جنازه بی روح آن‌ها را جلوی منازلشان رها می‌کردند.

سپهری خاطرنشان کرد: برخی بانوان نظیر مادر شهید امینی که از یک خانواده متمول بودند، آسایش را رها کرده و به کمک دفاع مقدس آمدند و تمام زندگی شأن را وقف شهدا و ایران اسلامی کردند؛ ما باید این بانوان را بشناسیم و به جامعه نیز معرفی کنیم و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ ما نتوانسته‌ایم دفاع مقدس را بشناسانیم.

وی اظهار کرد: طی سه سال گذشته کتب خوبی در اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی چاپ شده است که برخی از این‌ها سخنان بی واسطه و مستقیم افراد درگیر جنگ تحمیلی می‌باشد.

مسئول امور بانوان حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی تصریح کرد: باید یاد شهدا را زنده نگه داریم چرا که عزت اقتدار ملی ما را حفظ کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.