کد خبر : 774
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

دیدار امیرعبداللهیان با امیر قطر، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر

دیدار امیرعبداللهیان با امیر قطر، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دوحه حضور دارد، پیش از ظهر امروز با امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه قطر وارد دوحه شد، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه)  ۳۰ خرداد ماه با حضور در دیوان امیری با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان پس از این دیدار نیز با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ۲۱ خرداد ماه سالجاری تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. امیرعبداللهیان با قدردانی از نقش مثبت و تلاش‌های سازنده دولت قطر در مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، درخصوص آخرین تحولات دوجانبه و منطقه‌ای با همتای قطری خود به رایزنی پرداخت.

امیرعبداللهیان بامداد امروز در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به دوحه پس از تصدی این سمت است، حسین امیرعبداللهیان ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ و در ادامه سفرش به منطقه و پس از حضور در عمان، به دوحه سفر و با همتای قطری و امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در سفر آیت‌الله رئیسی به قطر نیز او را همراهی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است در ادامه سفرش به عمان نیز برود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.