کد خبر : 1163
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

اجرای طرح ملی تولید کتاب کودک با مضامین تربیتی و ارزش‌های خانواده

اجرای طرح ملی تولید کتاب کودک با مضامین تربیتی و ارزش‌های خانواده
معاون رئیس جمهور در امور زنان اجرای طرح ملی تولید کتاب کودک با مضامین تربیتی و ارزش‌های خانوادگی خبر داد.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ١٨ تیرماه در تقویم ملی ایران به نام روز ادبیات کودکان و نوجوانان نام گذاری شده است.

وی افزود: در دیدار رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب امسال، غلبه ادبیات وارداتی در حوزه کتاب کودک بر ادبیات داخلی، مورد انتقاد ایشان قرار گرفت. در همین راستا با توجه به الزامات زیست مدرن در عصر فردگرایی و کمرنگ شدن ارزشهای خانوادگی در سیاست‌های جهانی سازی، معاونت امور زنان و خانواده وظیفه خود دید که در پی مطالبه رهبری معظم در خصوص تولید ادبیات کودک، در این عرصه ورود پیدا کند چرا که جریان سازی تولیدات محتوایی در راستای ارتقای بینش و تعالی تربیت کودک امروز به زمینه ساز آینده‌ای روشن از خانواده‌هایی همدل، صمیمی و رو به کمال خواهد بود.

خزعلی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به ادبیات کودکان و نوجوانان افزود: امروز ضمن تبریک روز ادبیات کودک، به یکایک فرزندان این مرز و بوم، اعلام می‌دارم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جریان سازی تولید کتاب کودک با رویکرد خانواده محوری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان تصریح کرد: امید است به زودی با ایجاد حلقه اتصال میان ناشران، نویسندگان و تصویرسازان کتاب کودک، ضمن هماهنگی با چند دستگاه دولتی متولی فرهنگ سازی ادبیات کودک، شاهد تحولی عظیم و تأثیرگذار در تولیدات کتاب کودک با مضامین تربیتی و ارزش‌های خانوادگی باشیم. جزئیات این طرح ملی به زودی طی نشستی تخصصی به اطلاع عموم خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.