کد خبر : 1473
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

جایگاه عفاف و حجاب از منظر حضرت زینب(س)

جایگاه عفاف و حجاب از منظر حضرت زینب(س)
استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه با طرح این سوال که باید ببینیم جایگاه عفاف و حجاب از منظر حضرت زینب(س) کجاست؟، گفت: حجاب یک نتیجه، اصل و ریشه عفاف و حیا و بخشی از عفاف و حیا فطری است، یعنی خداوند در ذات او قرا داده است.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، پیش از ظهر امروز مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در روز هفتم محرم با سخنرانی خانم زهرا صفایی استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه و ذکر مصیبت خانم صوفی و با حضور طلاب و بانوان این شهرستان در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد.

خانم صفایی در این نشست اظهار داشت: اسلام به زن، بهترین هدیه را که همان پوشش است عطا فرموده که از طریق آن بتواند خود را از نگاه‌های مردان بیمار دل، محافظت کند.

وی افزود: حضرت زینب(س) در بخشی از خطبه‌ خود در شام، به دفاع از حریم عفاف و حجاب پرداختند و فرمودند: ای پسر آن مردی که جد من اسیرشان کرد، آیا این از عدل است که تو زنان و کنیزان خود را پشت پرده بنشانی و دختران رسول خدا(ص) را اسیر بدین سو و آن سو بکشانی و پرده حجاب آن‌ها را بدری، روی آنان را بگشایی، دشمنان، آن‌ها را از شهری به شهری برند و بومی و غریب چشم بدان‌ها دوزند و نزدیک و دور وضع و شریف چهره آن‌ها را می‌نگرند.

صفایی خاطرنشان کرد: در حادثه کربلا، تنها چیزی که زینب کبری(س) و دیگر زنان حتی کودکان را به شِکوه، وامی داشت، مسئله حجاب بود.

استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه با طرح این سوال که باید ببینیم جایگاه عفاف و حجاب از منظر حضرت زینب(س) کجاست؟، تصریح کرد: حجاب یک نتیجه، اصل و ریشه عفاف و حیا و بخشی از عفاف و حیا فطری است، یعنی خداوند در ذات او قرا داده است.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم حجاب درست شود، باید اول عوامل بی‌حیایی را مورد بررسی قرار داد تا حجاب درست شود.

وی یادآور شد: برخی از عوامل بی‌حیایی عبارت از جهل، پرحرفی، معصیت خدا، شراب، شوخی خارج از نزاکت، عیب دیگران را بیان کردن و رد و بدل کردن سخنان بیهوده.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.