کد خبر : 1559
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

نمایشگاه تجسمی”پروانه آبی” آثار بانوان هنرمند در سنندج دایر شد

نمایشگاه تجسمی”پروانه آبی” آثار بانوان هنرمند در سنندج دایر شد
با حمایت حوزه هنری کردستان نمایشگاهی از آثار تجسمی تعدادی از بانوان هنرمند دیواندره‌ای با عنوان "پروانه آبی" در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر شد.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، با حمایت حوزه هنری کردستان نمایشگاهی از آثار تجسمی تعدادی از بانوان هنرمند دیواندره‌ای با عنوان “پروانه آبی” در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر شد.

سرپرست و مربی هنری هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه روز دوشنبه در این رابطه به خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: دراین نمایشگاه ۶۰ اثر از ۲۰ بانوی هنرمند دیواندره ای که ازتکنیک‌های مختلف شامل مدادرنگی، سیاه قلم، آبرنگ، پاستل، معرق بر روی شیشه، ویترای، آینه کاری،رزین،تذهیب،راپید استفاده شده به معرض نمایش گذاشته شده است.

رویا عبداللهی افزود: هنرمندان در خلق این آثار از سبک‌هایی از جمله رئال، سوررئال،هایپر رئال، کوبیسم، طراحی لباس کردی و کاراکتر سازی استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با کمک والدین و خانواده هنرمندان دایر شده و بیش از یک میلیارد ریال برای خرید مواد، قاب، بوم و وسایل مورد نیاز آن هزینه شده است، اظهار کرد: به غیر ازحوزه هنری استان و شهرداری و شورای شهر دیواندره هیچ کمک و حمایتی برای برپایی این نمایشگاه از هنرمندان نشده است.

این بانوی هنرمند به دلیل نامگذاری نمایشگاه با عنوان “پروانه آبی” نیز اشاره کرد و گفت: یک پیله تا زمانی که نتواند خود را بشکند نمی تواند به پروانه تبدیل شود ما هنرمندان بنا داریم با پشت سر گذاشتن تمام سختی‌ها و مشکلات پیش رو برای رسیدن به جایگاه بالای هنری تلاش کنیم.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی بانوان هنرمند دیواندره ای، ایجاد فرصت کارآفرینی برای هنرمندان این شهر و بازاریابی برای آنان اعلام کرد و ادامه داد: بسیاری از هنرمندان عضو این گروه ۲۰ نفره دارای استعداد و توانایی بالایی در زمینه‌های هنری هستند و می توانند در زمینه توسعه کسب و کار با بهره مندی از هنرشان به خودکفایی برسند.

عبداللهی با دعوت از علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه که تا ۱۳ مرداد همه روزه از ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۱ دایر است،آثار با ۳۰ درصد تخفیف به فروش می رسد.

رویا عبداللهی دارای لیسانس صنایع و کارشناس ارشد حسابداری است و از سال ۱۳۸۶ با حضور در کلاس‌های هنری استاد رهبر از هنرمندان شناخته شده همدانی به صورت حرفه ای فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

وی تاکنون در ۲۰ نمایشگاه گروهی و ۱۰ نمایشگاه انفرادی در خارج و داخل کشور از جمله ترکیه، چین، فیلیپین، روسیه ، همدان، تهران، سنندج و دیواندره برپا کرده است.

عبداللهی هم اکنون در آموزشگاه سیمرغ دیواندره به عنوان مربی هنرهای تجسمی مشغول به فعالیت است.

نمایشگاه تجسمی”پروانه آبی” تا ۱۳ مرداد در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر است و پس از آن از ۱۴ تا ۱۷ مرداد نیز در مجتمع فرهنگی و هنری دیواندره به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.