کد خبر : 2134
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش به بانوان زنجانی ارائه شد

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش به بانوان زنجانی ارائه شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به بانوان زنجانی ارائه شده است.؛

به گزارش شبکه خبری سیندخت، محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: این میزان دوره‌های آموزشی برای ۱۵ هزار و ۸۷۶ نفر از بانوان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای به جامعه بانوان در ارائه مهارت و اشتغال‌زایی برنامه‌های مهمی تدوین کرده است اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و تاکید بر ضرورت توجه به مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک، یادگیری یک حرفه و مهارت، علاوه بر اینکه در زندگی روزمره به کار می‌آید، می‌تواند در صورت مطلوب نبودن شرایط اقتصادی خانواده، با تکیه بر دانش و توانایی منبع درآمد برای بانوان باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ارتقای مهارت‌های شغلی، توانمند سازی مهارتی و ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال بانوان متناسب با بازار کار از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی است، افزود: آموزش زنان دارای اثر بخشی اجتماعی، اقتصادی و شخصی است که از جمله می‌توان به سلامت شخصی و خانوادگی، توانمندسازی زنان، آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و کمک به اقتصاد و معیشت خانواده اشاره کرد.

انصاری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار سازنده ای در جهت افزایش اعتماد به نفس بانوان و نیز مشارکت آنان در عرصه‌های گوناگون در جامعه دارد، اضافه کرد: مهارت‌آموزی بانوان راهکاری برای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به تفکیک جنسیتی قائل نیستیم، اضافه کرد: تقریبا همه رشته‌های آموزشی مشترک است، اما رشته‌های مربوط به زیبایی مختص خانم‌هاست.

وی با اشاره به اینکه از بین کل رشته‌های آموزشی رشته‌های مربوط به زیبایی از طرفداران زیادی بین بانوان برخوردار است، اضافه کرد: علاقه مندان پس از شرکت در دوره ها و کلاس های آموزشی سازمان فنی حرفه ای می توانند گواهینامه رشته مورد نظر خود را دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.